رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز

adds

کاربر
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

دستاورد های adds

Newbie

Newbie (1/14)

0

اعتبار در سایت

  1. اگر چه توضیحات متا (meta description) به عنوان یکی از فاکتورهای مهم گوگل به حساب نمی آید، اما یکی از مواردی بوده که باعث می شود کاربر بر روی آن لینک، کلیک نماید که همین امر، به جذب lead و بازدید از سایت، کمک شایانی می کند. با تمام این تفاسیر، اگر دقت کرده باشید، گوگل برای نمایش توضیحات متا، به هیچ عنوان از قطعات کد برای نمایش استفاده نمی کند و در واقع بخشی از محتوای متن را به صورت متنی نمایش می دهد. اگر وقت خود را برای توضیحات متای جذاب و البته فریبنده به کار گیرید، می تواند خیلی آزار دهنده باشد و حتی باعث افزایش بانس ریت صفحه هم شود. برای فهم بهتر، ahrefs، توضیحات متای سخت کدگذاری شده را با قطعه واقعی دسکتاپ گوگل برای 20000 کلمه کلیدی مقایسه کرده است؛ که به صورت کلی به یک واقعیت جذاب رسیده است و اعلام کرده که 25.02٪ از صفحات دارای رتبه برتر، توضیحات متا (Meta Description) ندارند. مطمئنا این یک آمار دیوانه کننده است که سایت هایی که با رتبه بالا، دارای توضیحات متا نباشند ؟؟؟ در تصویر زیر می توانید یک تقسیم بندی از رتبه ها را مشاهده کنید که بسیار متحیر کننده است: قطعا با دیدن تصویر بالا، شگفت زده شدید که رتبه های برتر، بدون توضیحات متا بوده اند و حتی بهترین جایگاه را هم به خود اختصاص داده اند. به نظر شما، این توضیحات که برای خیلی از کارشناسان سئو و کارفرماها مهم و دارای ارزش است، هر چند وقت یکبار نمایش داده می شود؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات خود در این زمینه میگردید، حتما باید با سئو آشنا باشید و بهترین راه برای آموزش سئو، خواندن مقالات مرتبط با آن است. یک آمار جالبی که در اینجا وجود دارد این است که 62.78% از زمان، گوگل به بازنویسی meta description نیز می پردازد و این کار را عموما برای نتایجی که بسیار مهم و پرسرچ باشد، انجام می دهد. این تقسیم بندی که در تصویر بالا مشاهده کردید، گویای خیلی از مطالب است که در حدود 37% از توضیحات، فقط به صورت hardcode نمایش داده می شود. آمار جالب تری که شاید برای شما هم جذاب باشد این است که، آمارتوضیحات متا برای کلمات کلیدی کوتاه در حدود 59.65% بوده، در صورتی که برای کلمات کلیدی long-tail و طولانی، در حدود 65.62% است. در حقیقت، میانگین نتایج صفحه اول، برای صدها کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و استفاده از توصیفات hardcode معمولا برای کلماتی که اصلی و head نیز هستند به کار می رود. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی هدف ما برای این پست “ابزار کلمات کلیدی یوتیوب” باشد، قطعا توضیحات متایی مانند همان keyword را ایجاد می کنیم. در نتیجه، Google، توضیحات رمزگذاری شده ما را در نتایج ، برای کلمه کلیدی هدف نشان می دهد . اما برای کلمات کلیدی long-tail دیگر از توضیحات متای ما استفاده نمی کند و خودش، قطعه ای را نمایش می دهد مانند تصویر زیر: این اتفاق برای این افتاده است که توضیحات متای ما با جستجوی long-tail، کمی بی ربط بوده است. پس، گوگل بنا به این شرایط، از محتواهایی که مرتبط با سرچ کاربر است و البته در نوشته ما هم وجود دارد، استفاده می کند. اما ، آنچه که ما کشف کردیم، بیشتر باعث تعجب و حیرت شده است. اگرچه Google، متا توضیحات را برای کلمات کلیدی طولانی بازنویسی می کند، اما این فقط با یک حاشیه خیلی کم است. حدس ما این است که هرچه گوگل، در درک مقصود از جستجو، بهتر شود، متعاقباً مرتبط ترین قطعه جستجو را ارائه می دهد و همین امر، باعث افزایش شکاف خواهد شد. گوگل عموما، توضیحات متایی را که کوتاه هستند را دوست ندارد کوتاه تر نماید. و معمولا برای توضیحاتی که خیلی بلند هستند، به کم کردن و کوتاه کردن توضیحات می پردازد. مطابق با تصویر بالا، به نظر شما گوگل دوست دارد که توضیحات را مجددا بازنویسی کند؟ یا به عبارت دیگر، آیا دوست دارد که برای توضیحات بلند، قطعه هایی را خودش تولید کند؟ اجازه بدید به تصویر زیر نگاهی بیندازیم: همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، نتایج تقریبا شباهت یکسانی دارند. گوگل، 61.46% از توضیحاتی را که خیلی طولانی هستند، مجددا بازنویسی می کند و اگر همان توضیحات کوتاه باشد، در صد آن به 63.69% می رسد. پس نتیجه می گیریم که اگر توضیحات متای ما کوتاه تر باشد و همه کلمات کلیدی را هم شامل شده باشد، کمتر توسط گوگل، تغییر می کند. برای اینکه با خطاهای متادیسکریپشن بیشتر آشنا شوید، حتما مقاله هفت اشتباه رایج در متا دیسکریپشن را بخوانید. علت کوتاه کردن گوگل هم شاید به این خاطراست که اکثر افراد با توضیحات بیشتر، سعی در گرفتن رتبه و دیده شدن در نتایج را دارند و از بین 192.656 صفحه، 40.61% از آن ها دارای توضیحات طولانی نیز می باشند. آیا هنوز باید نگران نوشتن توضیحات متا باشیم؟ بله باید هنوز نگران بود. باید توضیحات متای مرتبط با کلمه کلیدی هدف برای گرفتن کلیک و بازدید بیشتر، نوشته شود، حتی اگر قرار باشد فقط 37% از آن توضیحات در نتایج گوگل به نمایش درآیند. گفته شده است که اگر یک سایت بزرگ و دارای تعداد صفحات بیشماری دارید، بهتر است که صفحات را مطابق زیر اولویت بندی نمایید: صفحاتی که دارای بازدید ارگانیک هستند. صفحاتی که در گوگل دارای رتبه هستند. صفحاتی که احتمال دارد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود(برای شبکه های اجتماعی از توضیحات og استفاده می شود.) امیدوارم این مقاله از ویکی دمی توانسته باشد، در اهمیت نوشتن متا دیسکریپشن به شما کمکی کرده باشد. برای آنالیز سایت خود یا مشاوره سئو می توانید با شماره 09128909248 مراجعه کنید..
  2. در دنیای دیجیتال ابزار های زیادی برای برطرف کردن نیاز کاربران و مدیران سایت ساخته شده است که هریک به نوبه ی خود تأثیرگذار هستند. یکی از بزرگ ترین نیاز ها و دغدغه های وب مستران، وجود ابزاری دقیق برای آنالیز سرعت سایتشان است. از جمله ابزار های آنالیز سرعت سایت که عملکرد بسیار قویی در این حوزه داره Gtmetrix می باشد. ما درر این مقاله اصول کار با Gtmetrix و معرفی تمام بخش های آن را برای شما تهیبه کردده ایم. همچنین کاربرد ها و تاثیرات آن را برای وب سایت به خوبی معرفی کرده ایم. مقدمه سرعت سایت یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی سایت می باشد که به صورت پیوسته باید مورد بررسی قرار بگیرد. اهمیت سرعت سایت به حدی زیاد است که گوگل بیانه ای مجزا در این خصوص ارائه داده است و به وبمستران برای افزایش سرعت سایت خود و تاثیر آن در رتبه بندی، تذکرات لازم را داده است. این موضوع باعث شده است تا مدیران سایت به فکر استفاده از ابزار های خاص برای آنالیز سرعت سایت خود باشند. در این خصوص ابزار های زیادی مانند Uptrends، Performance، Google Page Speed Insights، Keycdn، Speed Curve، GTmetrix و سایر ابزار هایی که راستای آنالیز و افزایش سرعت سایت، مطرح شده اند و وبمستران برای برطرف کردن نیاز خود به سمت آنها می روند. ابزاری که ما می خواهیم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، ابزار آنالیز سرعت GTmetrix است. GTmetrixمعرفی و کاربرد GTmetrix ابزاری مشترک ما بین دو کمپانی گوگل و یاهو می باشد که به صورت رایگان، جهت بررسی و آنالیز سرعت وب سایت در دسترس کاربران قرار گرفته است. باید بدانید که این برسی ها و آنالیزها در قالب گزارشات توصیفی بسیار دقیقی در اختیار شما قرار می گیرد. این ابزار نقش بسیار مهمی در سئوی سایت شما دارد و با بررسی عملکرد سایت و کمک به ارتقاء آن در بهینه سازی وب سایت کمک بسیار زیادی به شما می کند. یکی از مهم ترین مزیت های این ابزار راهکار های تاثیرگذار و کاربردی می باشد که در راستای بهینه سازی بخش های مختلف وب سایت به شما ارائه می دهد و می توان از آنها به نحو احسنت استفاده کرد. GTmetrix با تحلیل تمامی قسمت های وبسایت، آمار توصیفی و دقیقی از بخش بخش آن را به شما می دهد و گزارشات خود را در قالب دو شاخص مهم به نام های Google Page Speed و Yslow ارائه می کند. همانطور که میدانید یکی از موضوعات اصلی در دنیای وب، قابلیت نمایش صحیح صفحات وب سایت و بارگذاری آن بر روی موبایل و تبلت می باشد. شما از طریق GTmetrix نیز می توانید این قابلیت را در وب سایت خود مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. اگر شما جزء آن دسته از مدیران هستید که برای کسب و کار خود از چندین وب سایت استفاده می کنید و قصد مقایسه ی سایت های خود با یکدیگر و یا قصد مقایسه ی وب سایت خود با سایر رقبا را دارید می توانید با بهره گیری از قابلیت مقایسه در ابزار آنالیز سرعت GTmetrix این نیاز خود را برطرف کنید. در این حالت می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و شاخص های مهم سایت را ارتقاء دهید و در بهینه سازی سایت خود به خوبی پیش بروید. خیلی از وبمستران به دنبال راهکار و ابزار هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها در حوزه ی بهینه سازی کد های Front-End و Back-End به خوبی عمل کنند. اگر بخواهم در این مقاله یکی از این ابزار های مهم و کاربری را به شما معرفی کنم قطعا یکی از پیشنهاد های من ابزار GTmetrix می باشد. انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت این ابزار با بررسی ساختار کد های سمت کاربرد همچنین سمت سرور ، در بهینه بودن آنها به شما کمک زیادی می کند و می توانید با بکارگیری پیشنهادات و توصیه های جی تی متریکس، کد های خود را اصلاح کنید. از دیگر نکات جالب این ابزار تعیین شاخص هایی برای وب سایت می باشد به این صورت که شما در هنگام مراجعه به سایت جی تی متریکس برای شاخص هایی که به شما داده است یک رِنج حداقل تعریف می کنید و با این کار دیگر نیازی به این نیست که مدام به ابزار مراجعه کنید و وب سایت خود را آنالیز کنید. در صورتی که سایت شما دچار رکود در شاخص های تعیین شده شود، به صندوق الکتریکی شما یک پیام ارسال می کند و شما را در جریان این اتفاق می گذارد. ابزار آنالیز سرعت GTmetrix هم مانند سایر ابزار ها داری بخش های خاثص و متفاوتی است برای برخورداری از مزیت ها و قابلیت های هر بخش باید هزینه ی آن را پرداخت نمایید. این بخش ها در قالب سرویس های نقره ای، برنزی، طلایی و سرویس های سفارشی می باشد که هزینه ی هر بخش با دیگری به علت متفاوت بودن سرویس ها، مختلف است. تمامی موارد گفته شده تا به این پایه در واقع شرح حالی از کاربرد ها و قابلیت های این ابزار توانمند بوده است. قبول دارم که رسیدگی به تمامی این گزارشات شاید کمی سخت باشد. برای همین به شما پیشنهاد می کنم که برای راحتی کار و دسترسی یکجا به تمامی اطلاعات از قابلیت PDF در جی تی متریکس استفاده کنید تا تمامی این اطلاعات و آنالیز ها در قالب یک فایل PDF در اختیار شما قرار بگیرد. در ادامه بحث، قصد دارم در خصوص نحوه ی کار با ابزار GTmetrix برای شما صحبت کنم. GTmetrixکار با استفاده از این ابزار اصلا پیچیده نیست و کار با آن بسیار ساده می باشد. به طوری که می توان گفت تمامی کاربران به راحتی می توانند با آن کار کنند. اگر در حال استفاده از ابزار بودید و جایی برای شما قابل فهم و درک نبود می توانید از راهنمایی های خود ابزار جی تی متریکس استفاده کنید. این قابلیت تحت عنوان “what does this mean” ارائه شده است. برای ورود به سایت رسمی GTmetrix، ابتدا آدرس سایت را وارد می کنید.https://gtmetrix.com/ بعد از وارد کردن آدرس فوق وارد صفحه ی رسمی سایت جی تی متریکس می شوید. تصویر زیر نمایی از صفحه ی رسمی آن می باشد. اگر که تصویر بالا نگاه کنید، کادر مخصوص آدرس سایت مورد نظر برای آنالیز کردن را می بینید که متن Enter URL to Analyze در داخل آن درج شده است. آدرس هر سایتی یا صفحه ای از سایت که در نظر دارید را می توانید اینجا وارد کنید و نتایج حاصل از آنالیز آن را مشاهده کنید. برای این کار ما آدرس ویکی دمی یعنی www.wikidemy.ir را وارد می کنیم. به خاطر داشته باشید،به دلیل اسکن کردن و دریافت شاخصه های سایت ویکی دمی، ممکن است کمی فرآیند مشاهده ی نتایج زمان ببرد. بعد از انجام فرآیند های گفته شده صفحه ای به صورت زیر برای شما به نمایش در می آید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، گزارش دو شاخص اصلی برای نمره دهی عملکرد سایت، یعنی Yslow و Page Speed Score را می بینید. این نمره دهی برای سایت ها از مقدار A تا Fدر نظر گرفته می شود. همین مقادیر A تا F هم بر مبنای درصدی مشخص می شوند. در حال حاضر برای سایت ویکی دمی نمره ی B را در نظر گرفته است که دلیل آن هم پایین آمدن سرعت سایت به دلیل نقل و انتقالات ویکی دمی به قالب جدید می باشد. کادر کنار آنالیز سرعت مربوط به اطلاعات کلی سایت مانند زمان کل بارگذاری صفحه (Fully Loaded Time)، سایز کلی صفحه ( Total Page Size) و تعداد درخواست ها (Requests) می باشد. آموزش نحوه ثبت سایت در الکسا دقت داشته باشید زمانی که نتایج کای آنالیز سرعت سایت برای شما نمایش داده می شود شما ممکن است زنگ این قسمت را با رنگ سبز نبینید و رنگ دیگه ای باشد. کلا ابزار جی تی متریکس نتایج ارزیابی خود را با رنگ های متفاوتی نشان می دهد. برای این کار از چهار رنگ قرمز، زرد و سبز استفاده می کند. اگر نتایج را با رنگ سبز نمایش دهد به این معنا است که عملکرد کلی سایت خوب که شما بر مبنای درصدی که تعیین کرده است می توانید ضعف ها را بررسی و برطرف کنید تا ایده آل شود.. اگر با رنگ زرد نمایش دهد به این معنا است که عملکرد کلی آنالیز سرعت سایت چنگی به دل نمی زند و باید آن را ارتقاء دهید. اگر با رنگ قرمز نمایش دهید یعنی اینکه اصلا اوضاع در این زمینه خوب نیست و شما باید بشدت روی آن کار کنید. همانطور که گفتم شما در هر سطحی که باشید می توانید بر اساس درصدی که در کنار گِرید قرار گرفته است، به بررسی عملکرد های سایت خود بپردازید. اعداد و ارقام گفته شده بر مبنای یکسری از آنالیز های خاص تعیین می شود که در تصویر زیر می توانید آنها را مشاهده کنید. تصویر بالا مربوط به آنالیز سایت در حالت Page Speed می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، سطح کیفی هریک از بخش ها را بر مبنای گِریده ها و درصد های گفت شده مشخص می کند. ترتیب قرارگیری هر یک از آنالیز ها از حالت نزولی به صعودی یا همان از مقدار کمتر به سمت مقدار بیشتر می باشد. شاخصه های نمایش داده شده در این بخش در واقع اجزاء مختلف سایت هستند که عملکرد هریک از آنها بر روی سرعت بارگزاری سایت نمایش داده شده است. اگر هریک از این بخش ها بهینه نباشند و تاثیر منفی بر روی سرعت سایت داشته باشند آنها را با نمرات و درصد های ضعیفی نمایش می دهد. یکی از کاربرد های قابل توجه ابزار جی تی متریکس این است که این ابزار به صورت خودکار نحوه ی عملکرد سایت شما نسبت به سایت های دیگر را نیز تعیین می کند و آن را در کنار هریک از نتایج قرار می دهد. اگر به تصویر بالا نگاه کنید علامت های نارنجی، سبز و قرمز کنار کادر ها را می بینید که نشان دهنده ی همین نتایج مقایسه ای GTmetrix است که سبز یعنی عملکرد بهتر، نارنجی یعنی متوسط و قرمز یعنی ضعیف. شما می توانید با استفاده از گزارشاتی که در خصوص عملکرد وب سایت، در اختیارتان قرار می گیرد در ارتقاء سطح کیفی و بهینه سازی وب سایت خود بهتر عمل کنید. مطالب گفته شده تنها بخشی از مزایا و قابلیت های ابزار کارآمد GTmetrix می باشد. نوار افزاری که در پایین، تصویر آن را قرار داده ایم در واقع بخش های دیگری از آنالیز های این ابراز می باشد که هر یک از آنها را برای شما عزیزان به صورت کامل توضیح خواهیم داد. راهنمای کامل گواهینامه پروتکل امن SSL و TSL بخش اول از این تب یعنی Page Speed را در بالا به صورت کامل توضیح دادیم. YSlow این بخش هم دقیقا همانند Page Speed عمل می کند و شاخصه های مورد نظر خود را از وب سایت، استخراج کرده و آنالیر می کند. هر یک از شاخصه ها را بر مبنای اصول گفته شده امتیاز دهی می کند و آنها را به صورت کمرین تا بیشترین مقدار لیست می کند. شما در این قسمت هم می توانید شاخصه هایی را که در افت سرعت شما تاثیر دارد را شناسایی کنید و با بهینه کردن آنها رتبه ی وب سایت خود را افزایش دهید. تصویر ارائه شده در زیر مربوط به آنالیز سایت ویکی دمی در YSlow می باشد. Waterfull اگر به دنبال مکانی هستید که میزان زمان مصرف شده در بارگزاری و لود کردن وب سایت یا یک صفحه از وب سایتتان را در آنجا بررسی کنید، Waterfull بهترین محیط برای این کار می باشد. این قابلیت های مهم و کاربردی از ابزار GTmetrix به شما این امکان را می دهد تا مدت زمان برای درج تبلیغات در کانال های تلگرامی می توانید به سایت ما مراجعه کنید بارگزاری اطلاعاتتان را ارزیابی و آنالیز کنید. این اطلاعات در قالب گراف هایی میزان زمان استفاده شده در هر بخش از سایت را در اختیار شما قرار می دهد. دلیل اینکه به این نام را بر روی این بخش گذاشته اند به خاطر نحوه ی نمایش آبشاری اطلاعات می باشد. تصویر زیر گراف آبشاری سایت ویکی دمی است که موضوع زمان را در بخش های مختلف سایت، مورد بررسی قرار داده است. Timing این قسمت هم مانند Waterfull می باشد و اطلاعات مربوط به زمان را در اختیار ما قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به این قسمت در جریان اطلاعات دقیقی از زمان رویداد ها داخل سایت، قرار بگیرید. نتایج آنالیز زمان در این بخش از دقت بالایی برخوردار است و می توانید از آن به عنوان یک منبع معتمد استفاده کنید. Video ابزار آنالیز GTmetrix در قسمت Video خود یک نسخه ی ویدئویی از نحوی بارگزاری وب سایت یا صفحه ی مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید وضعیت سرعت سایت خود را در ویدئو به خوبی برسی کنید و بفهمید در چه قسمت هایی دارای مشکل هستنید. البته این را هم بگویم که برای استفاده از این قابلیت باید در جی تی متریکس ثبت نام کنید و برای خود یک اکانت ایجاد کنید. در تصویر زیر محتوایی ویدئویی سایت ویکی دمی نشان داده شده است. History آخرین بخش مربوط به فعالیت های شما در گذشته می باشد که آنها را در قالب یک گراف تاریخی به نمایش می گذارد. این یخش به شما این امکان را می دهد که به گزارشات قدیمی و بایگانی خود دسترسی داشته باشید. در این بخش اگر صفحات خود را ذخیره نکنید به صورت خودکار بعد از گذشت یک ماه حذف می شوند. شما می توانید برای بهینه سازی و ارتقاء عملکرد خود در وب سایت، این گراف را به صورت مرتب دنبال و کنترل کنید. نتیجه گیری در این مقاله تمام مراحل استفاده از نرم افزار آنالیز سرعت جی تی متریکس بیان شده است. ابزار جی تی متریکس با نمایش آنالیز سایت و ارائه ی توضیه های مهم و کاردی شما را در بهینه سازی و افزایش رتبه ی بسیار کمک می کند. همیشه به خاطر داشته باشید، سرعت برای بقای شما امری بسیار ضروری است پس همیشه سرعت سایت خود را آنالیر کنید و معایب پیش رو را برطرف کنید.
×
×
  • اضافه کردن...