رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز

سرور مجازی چگونه ایجاد می شود؟


amiri

ارسال‌های توصیه شده

VPS مخفف کلمه Virtual Private Server یا همان سرور خصوصی مجازی است. در هنگام خرید vps و خرید سرور حتما این نکته برای شما جالب می‌باشد که سرورهای مجازی در مقایسه با سایر سرویس‌های میزبانی مانند سرور اختصاصی هزینه بسیار کمتری داشته در حالی که سطح دسترسی بالاتری را دارا می‌باشند. از دیگر مزایای سرور مجازی می‌توان به این نکته اشاره  داشت که یک سرور مجازی می‌تواند به تعداد دلخواه  آی‌پی معتبر اختصاصی داشته باشد. در سرور مجازی دسترسی مدیر سیستم یا وب سرور در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توانند با Remote Desktop  و یا SSH به سرور مجازی دسترسی داشته باشند.

مدیر سرور می تواند یک سرور اختصاصی تهیه کند و با استفاده از تکنولوژی مجازی ساز (تحت سرور)، سرور اصلی را به بخش های کوچک تری تقسیم کند.

مدیر سرور می تواند این بخش های کوچک تر را بر اساس نیاز مشتریان، منابع اختصاصی و مجزا تعریف کند.

بگذارید تا با یک مثال موضوع را روشن تر بیان کنیم:

آپارتمانی را تصور کنید که شما و همسایگانتان در یک کنار هم زندگی می کنید؛ اما هرکدام از شما فضای مختص خودتان با امنیت بالا دارید.

شما در واحد اختصاصی خودتان، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید و هرچه را که می خواهید، کم یا زیاد کنید. زمانی که شما به مشکلی بر خورد می کنید، وظیفه مالک است که باید مشکل را حل کند.

آپارتمان در این مثال ما همان سرور فیزیکی است و هر کدام از واحد ها همان VPS هستند و هیچ بر دیگری ارتباطی ندارند و تاثیری نمی گذارند.

در سرور مجازی نیز شما می توانید سرعت و امنیت مورد نیاز خودتان را بدون دخالت منبع دیگری، مدیریت کنید.

یک سرور می تواند با رم و هارد و CPU اختصاصی شده باشد و یک سیستم عامل مانند لینوکس یا ویندوز داشته باشد و دسترسی root یا Administrator در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تمامی این ها سبب می شود تا خریدار دیگر نیازی به خرید یک سرور کاملا اختصاصی و امن و داشتن دسترسی ادمین نداشته باشد؛ بدون دخالت فرد دیگر هزینه ها نسبت به سرور اختصاصی کاهش خواهد یافت.

image.jpeg

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...