رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز

تأثیر هاست بر روی سئو سایت


ارسال‌های توصیه شده

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت داشته باشید، در مرحله اول بایستی نسبت به خرید هاست و ثبت دامنه اقدام کنید.
هاست نیز فضایی است که می توانید اطلاعات خود را روی آن بارگذاری کنید. اما سوال مهمی که شاید برای خیلی از افراد مطرح باشد، این است که آیا هاست در سئو تأثیرگذار است؟ در پاسخ به همین سوال است که باید برای خرید و انتخاب هاست دقت بیشتری به خرج دهید. زیرا هاست می تواند تأثیرات مستقیمی بر سئو سایت شما داشته باشد. یکی از عواملی که بر روی سئو سایت شما به شکل های مختلف تأثیر می گذارد وجود یک هاست مناسب است.

تاثیر هست بر سئو  حقیقت دارد در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. نوع هاست انتخابی شما در سئو وب سایت تأثیرگذار است.
البته فراموش نکنید که فاکتورهای بسیاری وجود دارند که سئو وب سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهند. اما سرعت را می توان یکی از مهمترین آن ها دانست. منظور از سرعت مدت زمان لود شدن وب سایت شما است.
یعنی زمانی که طول می کشد تا کاربر بتواند اولین محتوای وب سایت شما را ببیند. سرعت بارگذاری سایت به هاستی که اطلاعات شما را میزبانی می کند، بستگی دارد. بنابراین می توان گفت که نوع هاست بر سئو تأثیر دارد.

تأثیرات هاست بر سئو سایت 

۱- تأثیر هاست روی سرعت سایت

امروزه یکی از عواملی که تأثیر مستقیمی بر روی سئو سایت شما می گذارد، سرعت لود و بارگذاری وب سایتتان است.
لازم به ذکر است که به هر میزانی که سرعت سایت شما بالا باشد، به همان اندازه می توانید انتظار داشته باشید که کاربران بیشتری وارد وب سایت شما شده و ترافیک آن افزایش چشمگیری پیدا کند. این موضوع باعث ارتقای سئوی سایت شما خواهد شد. حتی بسیاری از متخصصین سئو به این نکته اشاره می کنند که گوگل در الگوریتم های جدیدش تلاش کرده تا وب سایت های سریع تر را به عنوان اولویت های اول به کاربران نمایش دهد.
یکی از سوالات بسیار مهم این است که چه عاملی بر روی سرعت و در نتیجه سئو سایت شما تأثیر می گذارد.
بی شک وجود هاست مناسب یکی از این عوامل مهم است. هاست می تواند تأثیر مستقیمی بر روی سرعت سایت شما گذاشته و به واسطه آن سئو را تحت تأثیر قرار دهد.


۲- تأثیر هاست مناسب روی داده های سایت

یکی از مهم ترین تأثیر هاست بر سئو ، حفاظت مناسب از داده ها و اطلاعات سایت است.
تمامی داده ها و کدهای وب سایت شما بر روی هاست ذخیره می شود و اگر بخشی از این اطلاعات را از دست بدهید، به آن معنا است که وب سایت شما قسمتی از داده های خود را ندارد.
همانطور که می دانید این داده ها عموماً محتوا هستند که تأثیر مستقیمی بر روی سئو دارند و از دست دادن آن ها به این معنا است که سایت شما قرار است دستخوش تغییر شده و رتبه وب سایتتان افت کند.
به همین دلیل باید از یک هاست قدرتمند استفاده کنید تا جلوی بروز مشکلات را بگیرید. برای این منظور پیشنهاد می شود به سراغ شرکت هایی بروید که به صورت دوره ای از هاست شما بکاپ گیری می کنند.
داشتن بکاپ از اطلاعات به شما کمک می کند تا اگر در شرایطی، به هر دلیلی، بخشی از دیتا و اطلاعات سایت خود را از دست دادید، بتوانید در کوتاه ترین زمان و سریعاً اطلاعات را بازیابی کنید.


۳- Up Time (زمان بالا) و ارتباط آن با هاست و سئو

بدون شک هیچ هاستی وجود ندارد که بتواند Up time صد درصد را در اختیار وب سایت ها قرار دهد.
اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که تلاش کنید تا هاستی را انتخاب کنید که Up time بسیار بالایی داشته باشد.
شاید Up time تأثیر مستقیمی بر روی سئو و رتبه بندی سایت نداشته باشد اما می تواند با تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری وب سایت شما، آن را در بخش سئو دچار مشکل کند.
زیرا اگر کاربری وب سایت شما را باز کند اما به دلیل Down بودن به سرعت از آن خارج شود، فرآیند سئو سایت شما دچار مشکل می شود.
به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا از هاست هایی با Up time بسیار بالا استفاده کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و به سئو سایت خود کمک کنید.


۴- موقعیت مکانی هاست و تاثیر آن روی سئو

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی سئو از سوی هاست و سرور، موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری هاست و سرور است.
به عنوان مثال اگر هاست شما و سرورتان در کشور ایران باشد، مطمئناً کاربران ایرانی می توانند به بهترین شکل ممکن از وب سایت شما بازدید کرده و تمامی بخش ها و محتواهای آن را به صورت کامل دریافت کنند.
این اتفاق می تواند تأثیر زیادی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد. به همین دلیل لازم و ضروری است تا موقعیت جغرافیایی هاست و سرور خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران و مخاطبان اصلی سایت تان تعیین کنید.

تاثیر سرور و هاست بر روی سئو یا رتبه سایت چگونه است ؟ - ممتاز سرور

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...