رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز
shantia

اصطلاحات گوگل ادز

پست های پیشنهاد شده

1. کمپین
کمپین مجموعه ای از گروه های تبلیغاتی (گروه تبلیغاتی) با پارامترها و بودجه یکسان است. برای دستیابی به اهداف خود می توانید از بین 8 نوع کمپین تبلیغاتی گوگل انتخاب کنید. این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا کمپین های مختلف را در حساب خود اجرا و مدیریت کنید.
توصیه می کنم مقاله وبلاگ یکتان در مورد انواع کمپین گوگل ادوردز را مطالعه کنید تا متوجه شوید چه نوع کمپین هایی را برای رسیدن به اهداف خود باید اجرا کنید. کمپین ها را به عنوان پوشه هایی در رایانه خود مشاهده کنید که می توانید از آنها برای دسته بندی اهداف مختلف خود استفاده کنید.
2. گروه های تبلیغاتی
یک گروه تبلیغاتی شامل یک یا چند کلمه کلیدی و یک تبلیغ مرتبط با آن کلمات کلیدی است. آشنائی با مهم ترین واژگان و اصطلاحات گوگل ادز ۲ شما باید از گروه های تبلیغاتی برای سازماندهی تبلیغات خود بر اساس یک موضوع مشترک استفاده کنید. به عبارت دیگر، سعی کنید گروه های تبلیغاتی خود را بر اساس انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید متمایز کنید.
گروه تبلیغات در گوگل ادز
گروه تبلیغاتی خود را به عنوان یک بشقاب غذایی در نظر بگیرید که به مخاطبان هدف شما می رسد. ما نمی توانیم غذایی را که مشتری سفارش نداده است سرو کنیم. به عنوان مثال، فرض کنید کمپینی را با هدف فروش کفش های زنانه راه اندازی کرده اید. کلیدواژه های «کفش زنانه»، «کفش پاشنه بلند» و «کفش مجلسی زنانه» را در بشقاب قرار دهید. شما نمی توانید «کفش آقایان» را در بشقاب خود سرو کنید.
مقاله مرتبط: آموزش مرحله به مرحله برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل
3. نوع تبلیغات
نوع کمپین جایی است که می خواهید تبلیغ شما نمایش داده شود. به عنوان مثال، پس از انتخاب کمپین جستجو، تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود. بسته به اهدافتان، می‌توانید یکی از ۸ کمپین موجود در Google Ads را انتخاب کنید:
شبکه های تحقیقاتی: تبلیغات متنی در صفحه نتایج نمایش داده می شود.
نمایش: تبلیغات در شبکه نمایش گوگل نمایش داده می شود.
خرید (فروش): تبلیغات در اسلاید محصول صفحه نتایج جستجو به بیننده ارائه می شود.
ویدیو: تبلیغ شما قبل، در حین یا بعد از یک ویدیو در YouTube نمایش داده می شود.
افزایش جایگاه اپلیکیشن: تبلیغات اپلیکیشن از طریق کانال های مختلف به دست مخاطبان می رسد.
هوشمند: گوگل مسئول برنامه ریزی و اجرای این نوع کمپین است.
محلی: تبلیغات به بینندگانی که در منطقه شما زندگی می کنند نشان داده می شود.
کشف: تبلیغات بر اساس رفتار کاربر در فید برنامه Google نشان داده می شود.
نوع کمپین در خدمات گوگل ادز
. کلید واژه ها
کلمات کلیدی کلمات یا عبارات مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند. مثل گلوله به آنها نگاه کنید. زمانی که کاربران عباراتی را جستجو می کنند که با کلمات کلیدی انتخابی شما مطابقت دارند، تبلیغ شما نمایش داده می شود. در واقع در این حالت کاربر ماشه را می کشد و تبلیغ شما را اجرا می کند.
در تبلیغات گوگل، شما تصمیم می گیرید که چگونه کلمات کلیدی با کلمات کلیدی کاربر مطابقت داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید راهنمای انتخاب انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز را مطالعه کنید.
کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز
5. نرخ کلیک) CTR)
نرخ کلیک یکی از اصطلاحاتی است که در Google Ads به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا عملکرد خوبی دارید یا عقب مانده اید. CTR به شما می گوید که چند نفر تبلیغ شما را دیده و روی آن کلیک کرده اند. به این ترتیب متوجه خواهید شد که تبلیغ شما چقدر با کیفیت، مرتبط و مرتبط با هدف جستجوی کاربر بوده است.
Google Ads از فرمول زیر برای محاسبه نرخ کلیک استفاده می کند:
روش محاسبه ctr
6. نتیجه با کیفیت
امتیاز کیفیت یکی از مهم ترین قوانین تبلیغات گوگل است که برای رسیدن به هدف خود باید آن را بدانید. گوگل در تلاش است تا بهترین تجربه را به کاربران خود ارائه دهد. سپس کیفیت پست خود را بر اساس 3 پارامتر زیر اندازه گیری کنید و از 1 تا 10 امتیاز دهید:
نرخ کلیک مورد انتظار: چند درصد از کاربران روی تبلیغ شما کلیک می کنند؟
ارتباط آگهی: تبلیغ شما چقدر با هدف جستجوی کاربر مرتبط است.
ارتباط و سرعت صفحه فرود: صفحه فرود شما چقدر برای افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می کنند مفید است؟
گوگل تبلیغ شما را با سایر تبلیغات مشابه در 90 روز گذشته مقایسه می کند. سپس وضعیت هر یک از این پارامترها را به شما اطلاع می دهد. برای هر پارامتر 3 وضعیت زیر در نظر گرفته می شود:
بالاتر از حد متوسط
به طور متوسط
زیر میانگین
از این گزارش برای یافتن پارامترهایی که برای افزایش امتیاز کیفیت تبلیغات خود نیاز دارید، استفاده کنید. امتیاز کیفیت یکی از پارامترهایی است که گوگل برای تعیین رتبه تبلیغ شما از آن استفاده می کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید!

شما میتوانید پست خود را ارسال کنید و بعدا ثبت نام کنید. اگر از قبل ثبت نام کرده اید, وارد شوید سپس پست خود را ارسال کنید.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...