رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز
shantia

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و هرآنچه باید درباره‌اش بدانید

پست های پیشنهاد شده

وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین می شود، همه ما می دانیم که این نوع کسب و کار از کجا شروع شده است. بدون شک باید گفت که نقش موتورهای جستجو به ویژه گوگل در روند گسترش و توسعه دیجیتال مارکتینگ و اینترنت بسیار زیاد است. اگر بگوییم که بازاریابی اینترنتی امروزی مدیون این موتورهای جستجوگر است، احتمالاً دروغ نگفتیم.
اما جالب است که پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت موتورهای جستجو، بسیاری از افراد حتی تعداد زیادی از افرادی که در زمینه بازاریابی و تجارت فعالیت می کنند، این مشکل را به خوبی درک نکرده اند و همچنان فکر می کنند که گوگل فقط یک کارآفرین است. سایت جستجوی استاندارد
در این مقاله تصمیم گرفتیم موضوع بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را از یک نگاه بررسی کنیم و جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. با مطالعه این مقاله به درک کامل و صحیحی از موضوع موتورهای جستجو و امکانات بازاریابی با آن ها خواهید رسید. این اطلاعات بسیار مفید و مهم هستند که می توانند کسب و کار شما را تغییر دهند! بنابراین اگر می خواهید کسب و کار خود را با قوی ترین ابزار موجود در بازاریابی آنلاین رونق دهید، خواندن این مقاله را فراموش نکنید.
آمار و آمار جالب موتورهای جستجو و بازاریابی آنها
قبل از شروع این مبحث، ابتدا چند آمار واقعی را به شما نشان خواهیم داد که چرا بازاریابی موتورهای جستجو مهمترین و موثرترین راه برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی است.
ابتدا اطلاعات جالبی را از بزرگترین موتور جستجوی جهان، گوگل بخوانید:
گوگل مالک بیش از 92 درصد از موتورهای جستجوی جهان است.
بیش از 90 درصد از درآمد گوگل از فروش بسته های تبلیغاتی در گوگل ادوردز و یوتیوب به دست می آید.
ارزش فعلی گوگل در بازار نزدیک به 740 میلیارد دلار است و پس از اپل، مایکروسافت و آمازون در رتبه چهارم قرار دارد.
گوگل حدود 200 شرکت مختلف تابعه دارد.
این شرکت تنها در سال 2017 از تبلیغات خود تقریباً 95 میلیارد دلار درآمد داشته است! گفته می شود که این میزان در سال های 2018 و 2019 بین 5 تا 15 درصد افزایش یافته است.
سرویس ایمیل گوگل (Gmail) بیش از 27 درصد از مشتریان ایمیل در جهان را تشکیل می دهد.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
برخی از جالب ترین آمارها در مورد بازاریابی موتورهای جستجو:
در ابتدای سال 2019، وب سایت معتبر اینترنت اشیا اعلام کرد که روزانه بیش از 5.5 میلیارد بازاریابی در موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می‌کند؟ جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می شود. این یعنی بیش از 63 هزار جستجو در ثانیه!
سهم مرورگرهای موبایل در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش های رسمی، بیش از 60 درصد جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می شود.
در سال گذشته، بیش از 53 درصد از هزینه تبلیغات برای تلفن های همراه و تبلت ها بوده است.
سودآورترین بازاریابی موتورهای جستجو برای فروشگاه های اینترنتی است که با این بازاریابی فروش خود را 10 برابر کرده اند!
در سال جاری، افزایش استفاده از تبلیغات PPC منجر به کاهش متوسط 7 درصدی سهم جستجوهای ارگانیک شده است.
با حذف لیست آگهی جداگانه و قرار دادن لینک آگهی در بالای لینک های معمولی گوگل، نرخ کلیک به طور چشمگیری افزایش می یابد.
جستجوی صوتی بیشتر و بیشتر در حال گسترش است. به همین دلیل توصیه می شود کلمات کلیدی انتخاب شده برای تبلیغ واضح، متمایز و به راحتی تلفظ شوند.
85 درصد از بازدیدهای کاربران در صفحه اول یا سوم موتورهای جستجو اتفاق می افتد. سهم صفحات بعدی تقریباً 15٪ است. یعنی اگر چیزی توسط موتورهای جستجو منتشر شده باشد، در صفحه اول یا سوم (مخصوصا صفحه اول) قرار دارد.
بیش از 70 درصد از کسب و کارهای اینترنتی که از بازاریابی SEM استفاده می کنند به طور مستقیم از این روش سود برده اند.
81 درصد از کاربران اینترنت مکان های جدید را تنها از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند.
ده نتیجه برتر در صفحه اول نتایج جستجو تقریباً 80 درصد از کلیک ها را تشکیل می دهند. از این ده نتیجه، 3 یا 4 لینک اول بیش از 60 درصد کلیک ها را دارند.
بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی موتورهای جستجو بسیار زیاد است.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست؟
بازاریابی (با) موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing که به اختصارات SEM معروف است، فرآیند استفاده از موتورهای جستجو و ابزارهای پشتیبانی آنها برای کسب موقعیت های بهتر، افزایش بازدید وب سایت و سپس افزایش فروش و سود است. اولین مورد اساسی و هدفی که در این مبحث دنبال می شود رسیدن به جایگاه های اول در صفحات موتورهای جستجو یا همان SERP ها است.
به همین دلیل است که وب مسترهای حرفه ای بر استفاده صحیح از SEM تمرکز می کنند تا با قرار دادن لینک های وب سایت خود در صفحات اول نتایج جستجو، ده برابر نامرئی شوند و لینک های بیشتری داشته باشند. بسیاری از افراد در این حوزه بازاریابی، SEM و SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) را یکسان می دانند، اما حقیقت این است که سئو یکی از روش های اصلی این بازاریابی است و به عبارتی مهم ترین راه حل در کنار هم است. ما این مسائل را با جزئیات بیشتر در زیر با سایر تکنیک های SEM بررسی خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید!

شما میتوانید پست خود را ارسال کنید و بعدا ثبت نام کنید. اگر از قبل ثبت نام کرده اید, وارد شوید سپس پست خود را ارسال کنید.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...