رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز

سرور ترکیه، کاربردها و مزایای استفاده از آن


amiri

ارسال‌های توصیه شده

سرور ترکیه، کاربردها و مزایای استفاده از آن

سرورها کامپیوترهای پرقدرت و همیشه‌روشنی هستند که کاربردهای مختلفی دارند؛ ازجمله در وب‌سایت‌ها و فعالیت در حوزه رمز‌ارزها و بازی‌های آنلاین کامپیوتری. باتوجه‌به نقش مهم سرورها در فعالیت‌های روزمره‌، انتخاب آن‌ها نیز باید با دقت مناسب انجام شود. یکی از معیارهای مهم و مؤثر در انتخاب سرورها، محل قرارگیری این کامپیوترهاست. برای افراد داخل ایران استفاده از سرور ترکیه می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب و کاربردی باشد.

 

سرور ترکیه و کاربردهای آن

کاربرد‌های مهم سرور ترکیه عبارت‌اند از:

۱. استفاده از سرور ترکیه برای رمزارزها و ترید

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا مشاغل جدیدی ایجاد شوند که اصول آن‌ها بر‌پایه فناوری استوار است. یکی از این حوزه‌ها که اتفاقاً در ایران نیز طرفداران پروپاقرصی دارد، خرید‌و‌فروش رمزارزهاست. بااین‌حال، افراد ساکن ایران امکان استفاده از خدمات صرافی‌های مستقر در خارج از ایران را ندارند و تحریم‌ها بر فعالیت این دسته از افراد تأثیر منفی گذاشته است.

در این مواقع، راهکاری جز تغییر IP وجود ندارد. برای تغییر IP، از سرورهای واقع در خارج از ایران می‌توانید استفاده کنید. به‌عنوان نمونه، سرور ترکیه یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

۲. استفاده از سرور ترکیه برای بازی‌های آنلاین

علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی، به‌خصوص بازی‌های آنلاین‌، صرفاً به کودکان محدود نمی‌شوند. بسیاری از بازی‌های آنلاین نیز برای افرادی که قصد دارند از داخل ایران از آن‌ها استفاده کنند، امکان‌پذیر نیست. در این مواقع نیز، سرور ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییر IP و به‌دست‌آوردن IP ثابت ترکیه، بتوانید به این بازی‌ها دسترسی پیدا کنید.

۳. استفاده از سرور ترکیه برای تحقیقات علمی

اگر کارتان به‌گونه‌ای است که به استفاده از منابع و مجله‌ها و نتایج تحقیقات معتبر علمی نیاز دارید، حتماً طعم تلخ محدودیت در دسترسی به این منابع را چشیده‌اید. فارغ از چرایی این تصمیم‌گیری، برای اینکه همچنان بتوانید به این منابع دسترسی داشته باشید، باید به‌نوعی نشان دهید که از جایی خارج از ایران هستید؛ مثلاً ترکیه. برای این منظور، باید IP کامپیوتر خود را تغییر دهید. این‌جا نیز سرور ترکیه می‌تواند به شما کمک کند تا به منابع علمی معتبر دست پیدا کنید.

۴. استفاده از سرور ترکیه برای وب‌سایت‌ها

تمامی وب‌سایت‌ها به کامپیوتری نیاز دارند تا اطلاعات موردنیاز وب‌سایت روی آن ذخیره شود. برای این منظور، باید از سرورهای مختلفی استفاده کرد و اتفاقاً سرور ترکیه در این زمینه نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برایتان خواهد بود.

چرا سرور ترکیه انتخابی هوشمندانه است؟

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید سرور بخرید‌، باید به نکات زیادی توجه کنید. میزان هارد دیسک، HDD یا SSD بودن هارد دیسک، میزان RAM و نوع آن و.... ازجمله منابع سخت‌افزاری‌ای است که در انتخاب سرور اهمیت زیادی دارد. اگر کاربر حرفه‌ای سرورها باشید، قطعاً می‌دانید که محل قرارگیری سرور نیز معیاری مهم در این انتخاب است.

ممکن است بین سرور ایران یا سرور Turkey یا حتی دیگر کشورهای اروپایی مردّد باشید. درادامه، به مزایایی اشاره می‌کنیم تا درباره انتخاب و خرید سرور Turkey بهتر به جمع‌بندی برسید.
 

۱. نزدیکی به ایران

این مزیت اگر مهم‌ترین مزیت نباشد، قطعاً یکی از مهم‌ترین‌ها خواهد بود. هنگامی‌که می‌خواهید از سرور برای ذخیره اطلاعات وب‌سایت استفاده کنید، هر‌چه محل قرارگیری این سرور به محل کاربرانتان نزدیک‌تر باشد، آنان سرعت بیشتری را در انتقال اطلاعات و در‌نتیجه، دسترسی به وب‌سایت شما تجربه خواهند کرد.

از‌آن‌‌جا‌که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، استفاده از سرورهای قرار‌گرفته در این کشور مانند سرور آنتالیا و سرور استانبول تأثیر زیادی روی افزایش سرعت وب‌سایت شما در‌مقایسه‌با کشورهای دورتر می‌گذارد. همچنین، به‌دلیل اینکه سرعت وب‌سایت یکی از عوامل تأثیرگذار بر سئو وب‌سایت‌هاست، انتخاب و خرید سرور ترکیه نیز می‌تواند در این زمینه به وب‌سایت شما کمک کند. 

۲. آپ‌تایم (Uptime) مداوم

طبق تعریف، سرورها باید همواره روشن و در‌دسترس باشند؛ اما این صرفاً تعریفی تئوریک است. وقتی پای عمل به‌میان می‌آید، عوامل مختلفی باعث می‌شوند تا سرور از دسترس خارج شود. به‌عنوان مثال، فرض کنید کامپیوتری که از آن به‌عنوان سرور استفاده می‌شود، ریست شود. در مدت‌زمانی که این کامپیوتر مجدداً راه‌اندازی می‌شود، شما امکان دسترسی به سرور خود را نخواهید داشت. به مدت‌زمانی که سرور فعال است و شما و کاربران وب‌سایتتان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، آپ‌تایم گفته می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم سرور Turkey میزان آپ‌تایم درخورتوجه آن است.

۳. پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مختلف

سیستم‌عامل‌هایی که روی سرورها نصب می‌شوند، جزو معیارهای مهمی هستند که توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها به آن توجه زیادی می‌کنند. سرورهای ترکیه از هر دو سیستم‌عامل مهم و معروف، یعنی سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس، پشتیبانی می‌کنند. 

۴. هزینه مناسب

هزینه‌ای که درقبال دریافت هر خدمتی می‌پردازید، معیار مهمی در انتخاب شما خواهد بود. خبر خوش این است که سرورهای ترکیه قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند؛ بنابراین، اگر قصد دارید سرور ارزان قیمت و باکیفیتی انتخاب کنید، سرور ترکیه یکی از گزینه‌های ایدئال برای شما خواهد بود.

لازم است به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که سرور ترکیه رایگان است. به‌طور‌کلی، استفاده از سرورها یا هاست‌های رایگان باتوجه‌به پشتیبانی‌نشدن و خطری که برای اطلاعاتتان دارند، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. بااین‌حال، اگر هزینه و قیمت برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد، از سرور ارزان ترکیه می‌توانید استفاده کنید.

انواع سرور ترکیه

سرورها را می‌توان براساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. یکی از این معیارهای مهم، دسته‌بندی براساس نحوه توزیع منابع سخت‌افزاری سرور است. در‌ادامه، درباره انواع سرور ترکیه بیشتر صحبت می‌کنیم.

۱. سرور اختصاصی ترکیه

وقتی منابع سرور فقط در‌اختیار یک کاربر قرار گیرد، سرور از نوع اختصاصی است و حالا اگر این سرور اختصاصی در یکی از شهرهای ترکیه مانند استانبول (Istanbul) و آنتالیا (Antalya) و بورسا (Bursa) قرار گرفته باشد، به آن سرور اختصاصی ترکیه گفته می‌شود. 

۲. سرور مجازی ترکیه

اگر منابع سخت‌افزاری یک سرور اختصاصی با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مجازی‌سازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم و هر‌یک از آن‌ها به یک فرد یا سازمان مجزا اختصاص داده شود، به آن سرور مجازی گفته می‌شود. مشابه تعریف ارائه‌شده برای سرور اختصاصی ترکیه‌، اگر این سرور در کشور ترکیه قرار داشته باشد، به هر‌یک از اجزای آن بهترین سرور مجازی ترکیه گفته می‌شود.

۳. سرور ابری ترکیه

امروزه، فناوری ابری در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد دارد و حوزه سرورها نیز یکی از این زمینه‌هاست. سرورهای مبتنی‌بر ابر یکی از سرورهای کارآمد و به‌روز هستند که در تمامی زمینه‌ها می‌توانند به‌کار برده شوند.

ازجمله مزایای سرور ابری ترکیه می‌توان به هزینه مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیری اشاره کرد. خاصیت مقیاس‌پذیری به شما امکان خواهد داد تا منابع سیستم را دقیقاً به میزان موردنیازتان انتخاب و بدین‌ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

۴. هاست ترکیه

هاست اصطلاحی آشنا برای افرادی است که یا وب‌سایت وردپرسی دارند یا توسعه‌دهنده این وب‌سایت‌ها هستند. ازنظر کارکرد، هاست تفاوتی با سرور ندارد. به‌عبارت‌دیگر، اطلاعات و فایل‌های مربوط به وب‌سایت‌های وردپرسی روی هاست ذخیره می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، اصطلاح «هاست وردپرسی» را زیاد شنیده‌اید.

براساس این تعریف، هاست‌‎ها نیز در کشوری استقرار یافته‌اند و به نام همان کشور نامیده می‌شوند. برای مثال، به هاستی که در یکی از شهرهای ترکیه مانند آنتالیا و استانبول و بورسا قرار گرفته باشد، هاست ترکیه می‌گویند. استفاده از هاست ترکیه نیز مزایایی مشابه با سرورهای این کشور دارد. با استفاده از هاست ترکیه می‌توانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، وب‌سایت وردپرسی خود را راه‌اندازی کنید.

جمع‌بندی

سرورها یکی از مفاهیمی هستند که امروزه در زمینه‌های مختلف با آن‌ها بسیار برخورد می‌کنید. استفاده از سرورها کاربردهای فراوانی دارد؛ ازجمله وب‌سایت‌ها و ترید و حوزه رمزارزها و بازی‌های آنلاین؛ به‌همین‌دلیل، حالا دیگر خرید سرور به توسعه‌دهندگان وب محدود نمی‌شود. برای انتخاب سرور مناسب علاوه‌بر دقت به سخت‌افزار آن‌، باید به کشوری توجه کنید که سرور در آن قرار گرفته است. کشور ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای استقرار سرورهاست که اتفاقاً در همسایگی ایران قرار دارد. 

 

 

https://persianwhois.com/services/virtual-server/ssd-vps/

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...