رفتن به مطلب
انجمن تخصصی پرشین هویز

دامنه نامحدود چیست؟


amiri

ارسال‌های توصیه شده

در عبارت دامنه نامحدود در حالی که بخش “نامحدود” قابل درک است، اما بخش “دامنه” در این عبارت ممکن است در نگاه اول کمی پیچیده به‌نظر برسد. برای پلن‌های هاستینگ با دامنه محدود primary domains و add-on domains معمولاً تنها مواردی هستند که شامل این خصوصیت هستند. یک primary domain همان وب‌سایتی است که شما اکانت میزبانی خود را با آن ایجاد و راه‌اندازی می‌کنید، در حالی که  add-on domains دامنه‌های ثانویه‌ای هستند که پس از آن ایجاد می‌شوند.

دامنه‌های subdomains و parked domain محدود نیستند. subdomains بخش‌های ثانویه وب‌سایت‌های شما هستند که اغلب فضاهای جانبی را برای بازدیدکنندگان اختصاص می‌دهند مانند فروم‌ها، پروفایل‌ها، کانال‌های پشتیبانی و موارد دیگر. parked domain که به‌صورت  name-only هستند، فاقد وب‌سایت یا ایمیل مرتبط به خود هستند و اغلب برای هدایت دامنه‌های مرتبط، به وب‌سایت اصلی استفاده می‌شوند.

با وجود اینکه پلن‌های دامنه نامحدود، غالباً با پهنای باند نامحدود ارائه می‌شوند، اما این به معنای افزایش سرعت انتقال داده‌های ارسال شده و دریافت شده توسط وب‌سایت شما نیست. این قابلیت ممکن است منجر به کند شدن سرعت انتقال داده در تمام وب‌سایت‌های شما و نه فقط یکی از آنها شود. در خصوص ایمیل‌ها نیز بسیاری از هاست‌ها محدودیت‌هایی در تعداد ایمیل‌های قابل ارسال در یک بازه زمانی (ساعتی) از یک سرور واحد دارند. در آخر آنکه هر یک از دامنه‌ها کماکان نیاز به ثبت نام مجزا دارد. در حالی که پلن هاستینگ شما برای unlimited domain دارای یک قیمت ثابت برای تمام دامنه‌ها در یک اکانت واحد است، هزینه‌های مربوط به ثبت دامنه برای هر وب‌سایت جدا بوده و سالانه تمدید می‌شود. اگرچه هزینه ثبت یک دامنه نسبتاً ارزان است، اما برای ثبت ده‌ها یا صد‌ها دامنه مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا هستید.

میزبانی دامنه های نامحدود بیشتر در پلن‌های هاست اشتراکی، سرور مجازی و ابری ارائه می‌شود. مطمئناً پلن‌های هاستینگ سرور مجازی و سرور ابری منابع بیشتری برای پشتیبانی از دامنه های نامحدود در اختیار دارند. همچنین با یک پلن هاستینگ اشتراکی احتمالاً با downtime بالا و یا زمان لود بالا برای هر یک از دامنه‌های خود مواجه خواهید شد، زیرا تمامی آنها (و سایر اکانت‌های در حال استفاده از آن سرور) در حال تحمیل بار بیش از حد به سرور هستند.

 

مزایا و کاربرد هاستینگ دامنه نامحدود

پلن‌های هاستینگ دامنه نامحدود به شما امکان می‌دهد تمامی دامنه‌های خود را در یک ارائه دهنده میزبانی وب و در یک حساب کاربری داشته باشید، که گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که ایده‌های مختلفی برای وب‌سایت‌های خود دارند مانند نویسندگان یا کارآفرینان. مزایای دامنه های نامحدود عبارتند از:

  • ثبت دامنه تضمین می‌کند که هیچ شخص دیگری نمی‌تواند از نام دامنه شما استفاده کند. می‌توانید دامنه را برای یک یا چند سال با هزینه سالانه نسبتاً پایین ثبت کنید. اگر دامنه ثبت شده شما هنوز با یک وب‌سایت مرتبط نیست، به آن دامنه پارک شده parked domain گفته می‌شود.
  • بسیاری از پلن‌های هاستینگ unlimited domain را با اکانت‌های ایمیل نامحدود ارائه می‌دهند. صاحبان کسب‌و‌کار‌ها و کارآفرینان می‌توانند هر اکانت‌ ایمیل را با یک نام دامنه ایجاد کرده و آن را به کارمندان خود اختصاص دهند.
  • از آنجا که اکثر وب‌سایت‌ها فقط بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ مگابایت از فضای ذخیره‌سازی را استفاده می‌کنند و ترافیک بالایی ندارند، می‌توانند بدون نیاز به پهنای باند و فضای ذخیره نامحدود، یک پلن هاستینگ با unlimited domain تهیه کنند.

دامنه نامحدود

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
  • اضافه کردن...