amiri ارسال شده در 24 اردیبهشت، 2021 ارسال شده در 24 اردیبهشت، 2021 گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان میدهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته میشود. این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودیها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیتهای کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه میکند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت. از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف میدهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه میکند. نصب گوگل آنالیتیکس ابتدا شما به یک حساب گوگل نیاز دارید. اگر از قبل یک حساب (برای سایر سرویسهای این شرکت از قبیل Gmail) دارید میتوانید از آن برای راهاندازی حساب گوگل آنالیز خود استفاده کنید. یا آنکه باید یک حساب جدید ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این حساب گوگل قرار است بر اطلاعات صفحه آنالیز، کنترل کامل داشته باشد؛ بنابراین بهتر است مطمئن باشید شخص دیگری به این حساب دسترسی ندارد یا اگر مربوط به شرکتی هست از اکانت شخصی استفاده نکنید. همچنین بهتر است بدانید که گوگل اجازه میدهد تمام وبسایتها و اپلیکیشنهای موبایل (تا سقف 50 تا) را از طریق یک حساب آنالیتیکس بررسی کنید. پس لازم نیست برای هر سایت یا اپلیکیشن حساب گوگل مجزا بسازید. شما حتی میتوانید چندین حساب گوگل را به یک حساب آنالیتیکس متصل کنید تا همکاران شما نیز به اطلاعات دسترسی داشته باشند. هم اکنون به صفحه گوگل آنالیتیکس بروید و گزینه ورود (Sign in to Analytics) به گوگل آنالیتیکس را انتخاب کنید. در صورتی که از قبل حساب گوگل خود را ساخته باشید، بعد از زدن این دکمه مراحل راهاندازی گوگل آنالیتیکس شروع میشود. در مرحله بعد یک صفحه خوشآمد گویی و توضیحات اولیه ظاهر میشود. با زدن دکمه Start measuring به مرحله بعد بروید در صفحه باز شده سه مرحله قرار دارد. مرحله اول فقط یک نام اکانت گوگل آنالیتیکس خود را تعیین کنید. در این مرحله نیازی نیست نام سایتی که میخواهید آنالیتیکس آن را راهاندازی میکنید بنویسید. نام اکانت متعلق به خودتان است و در آینده میتواند شامل چندین وبسایت یا اپلبیکیشن شود. در پایین صفحه هم مشخص میکنید که اطلاعات تحلیلی شما تا چه حد در دسترس گوگل باشد. پیشنهاد ما این است که تمام بخشهای این قسمت و به خصوص Benchmarking را تیک بزنید. گزینۀ Benchmarking به شما اجازه میدهد که بعدها اطلاعات وبسایت خود را با سایر وبسایتهای مرتبط مقایسه کنید. بعد از زدن Next از شما میپرسد چه چیزهایی میخواهید اندازهگیری کنید. اینجا باید مشخص کنید که آیا وبسایت، اپلیکیشن یا به صورت همزمان اپلیکیشن و وبسایت را میخواهید اضافه کنید. برای سایتها فقط گزینه اول را انتخاب و Next بزنید. در قسمت بعدی اطلاعات Property را وارد میکنید. نام، آدرس، کشور و حوزه کاری سایت خود را وارد کنید. اگر جزو هیچکدام از دستهبندیهای حوزه کاری نیستید گزینه Other را انتخاب کنید. در مرحله آخری روی دکمه Create کلیک کنید. در این مرحله پنجرهای ظاهر میشود که از شما میخواهد قوانین استفاده از سرویس را بخوانید و تایید کنید. هر دو بخش قوانین را تیک بزنید و Accept کنید. بعد از آنکه حساب کاربری خود را ایجاد کردید، یک آی دی مخصوص وبسایت شما ایجاد میشود و در اختیار شما قرار میگیرد. توجه داشته باشید که این آی دی (که به فرمت UA-000000-01 میباشد) در هنگام ایجاد تگ لازم است. بنابراین باید آن را گپی یا ذخیره کنید. منبع:http://persianwhois.com نقل قول
ارسالهای توصیه شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: strong> مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.